Система турбонадува Twin
Turbo (Biturbo)
Система
турбонадува, в якій використовується два турбокомпресори, носить назву Twin
Turbo. Спочатку два турбокомпресори застосовувалися для подолання інерційності
системи. Надалі область застосування спарених турбокомпресорів розширилася і в
даний час дозволяє значно підвищувати вихідну потужність, підтримувати
номінальний крутний момент у широкому діапазоні оборотів двигуна, знижувати
питомі витрати палива.
Розрізняють
три конструктивні схеми системи турбонадува Twin Turbo: паралельну, послідовну
і ступінчасту. Схеми розрізняються характеристиками, розташуванням і порядком
роботи турбокомпресорів. Роботу турбокомпресорів регулює електронна система
управління, що включає вхідні датчики, блок управління і приводи клапанів управління
потоком повітря і відпрацьованих газів.
Twin
Turbo - торгова назва системи турбонадува, інше назва (синонім) Biturbo. У
деяких джерелах інформації під назвою Biturbo розуміється система з паралельною
схемою роботи турбокомпресорів, що не зовсім вірно.
Паралельний турбонадув Twin
Turbo
Система
паралельного Twin Turbo включає два однакових турбокомпресора, що працюють
одночасно і паралельно один одному. Паралельна робота реалізується шляхом
рівномірного розподілу потоку відпрацьованих газів між турбокомпресорами.
Стисле повітря від кожного компресора надходить у загальний впускний колектор і
далі розподіляється по циліндрах.
Паралельний
Twin Turbo застосовується в основному на V-подібних дизельних двигунах. Кожен
турбокомпресор закріплений на своєму випускному колекторі. Ефективність паралельної
схеми турбонадува базується на тому, що дві невеликі турбіни мають меншу
інерційність, ніж одна велика. За рахунок цього скорочується « турбояма »,
турбокомпресори працюють на всіх оборотах двигуна, забезпечуючи швидке
підвищення тиску надуву.
Послідовний турбонадув Twin
Turbo
Система
послідовного турбонадува Twin Turbo включає два сумірних за характеристиками
турбокомпресора. Перший турбокомпресор працює постійно, другий включається в
роботу при певних режимах роботи двигуна (частота обертів, навантаження).
Схема системи турбонадува
Twin Turbo
Перехід
між режимами забезпечує електронна система управління, яка регулює потік
відпрацьованих газів до другого турбокомпресору за допомогою спеціального
клапана. При повному відкритті клапана обидва турбокомпресора працюють
паралельно, тому правильно систему потрібно називати послідовно - паралельною.
Стисле повітря від двох турбокомпресорів подається до загального впускного
колектора і розподіляється по циліндрах.
Система
послідовного Twin Turbo мінімізує наслідки турбозатримки і дозволяє досягти
максимальної вихідної потужності. Застосовується на бензинових і дизельних
двигунах. У 2011 році компанія BMW представила систему з трьома послідовними
турбокомпресорами - Triple Turbo.
Схема системи Twin Turbo
на прикладі схеми послідовного Twin Turbo від Subaru
1.перепускний
клапан надуву ( bypass );
2.клапан
управління подачею повітря;
3.датчик
різниці тисків;
4.клапан
управління подачею відпрацьованих газів;
5.вторинний
турбокомпресор;
6.інтеркулер;
7.первинний
турбокомпресор;
8.перепускний
клапан відпрацьованих газів ( wastegate ).