Головна » Статті » Тюнінг автомобіля своїми руками » Тюнінг гальмівної системи

Установка дискових гальм на автомобіль ВАЗ

Установка дискових гальм на автомобіль ВАЗ

Все більше автомобілів у світі оснащуються дисковими гальмами. Причому і спереду і ззаду. Вітчизняний же автопром досі віддає перевагу заднім барабанним, а не більш сучасним і ефективним дисковим гальмам.

Дискові гальма є і на вітчизняних автомобілях. Вперше з'явившись серійно на ВАЗ- 2108, вони ставилися і на наступних моделях "Жигулів". Правда " диски" йдуть лише на передні, найбільш завантажені колеса, а задні гальма все ще барабанні. А багато компаній відмовилися від барабанних гальм зовсім. Нам же доводиться шукати інші шляхи до вдосконалення гальмівної динаміки своїх автомобілів вітчизняного виробництва.

Передні дискові гальма

Тепер торкнемося самих гальм. Зараз на ВАЗах можна зустріти 3 їх види, за варіантами і розмірами гальмівних дисків:

Перший - від автомобілів ВАЗ 8-ї, 9-ї і 10 ( найперша модель ВАЗ- 2110 з карбюраторним ДВС) серій. Він заснований на невеликому, розрахованим на 13- дюймове колесо, невентильованому гальмівному диску. Потрібно відразу відзначити, що цей варіант викликає найбільшу кількість нарікань. Численні тести і випробування показали його малу ефективність при динамічній їзді.

Другий вже від ВАЗ- 21102 і 2111. Ці "диски " також під 13-дюймові колеса ( діаметр диска 239 мм), але вже вентильовані, та їх характеристики безперечно краще.

Третій - найсерйозніший. Гальмівний диск вже великий, розрахований на 14-і колеса, вентильований (діаметр диска 257 мм). За всіма тестами він показує найкращі результати і більш стійку роботу в умовах тривалих навантажень. На заводі такими гальмами оснащуються машини з 16-клапанним двигуном (ВАЗ- 21103 і 2112 ).

Оскільки наступність конструкцій автомобілів ВАЗ досить сильна, більшість автовласників, що віддають перевагу динамічному стилю водіння, переробляють свої автомобілі на великі, 14 -дюймові гальма від ВАЗ- 2112. Звичайно під них і колеса потрібно ставити відповідні, але результат того вартий. Та й ціна питання не така висока. Плюс не зайвими будуть нові, більшого діаметру захисні кожуха, але це вже копійчана деталь. Переробка ж під силу будь-якому майстровитому автолюбителю.

На ринку можна зустріти ряд найменувань гальмівних дисків. Часто миготять наступні бренди: AndyСar, Lucas, Ate, Pilenga, Zimmermann, Graf і т.д. Наші, вітчизняні бренди зустрічаються поки що досить рідко. Найчастіше це серійні " вазовские " і т.п.

Справжнім спортсменам цього вже мало. На автомобіль встановлюються 15 - (і навіть більше) - дюймові вентильовані диски. Такі диски виробляються рядом компаній, причому і західними і нашими. Їх ціна вимірюється вже кількома сотнями доларів. Але офіційного сертифікату на такі гальмівні диски АвтоВАЗ поки не давав. Так що купити і навіть поставити їх можна, але жодна серйозна компанія офіційно цього не зробить і гарантію на них не дасть.

"Класика" також не забута. На автомобіль ВАЗ 2101 - 2107 встановлюють передні дискові 15 -дюймові гальма, залишаючи при цьому задні барабанні. Ефект виходить досить непоганий.

Задні гальмівні диски

З задніми гальмами справи йдуть ще складніше. Як було зазначено вище, вітчизняний автопром наполегливо комплектує автомобілі задніми барабанними гальмами з їх вродженими вадами. Так, при активній їзді такі гальма дуже сильно гріються і, як зазначалося, втрачають свої властивості. Через що автомобіль починає « виляти задом ». Крім того, досить часто доводиться підтягувати ручник ( особливо жвавим - кожен місяць, а часом і не один раз). Також заподіює масу незручностей той факт, що перевірити стан гальмівних колодок барабанних гальм куди як складніше, ніж дискових. І ще один момент. Багато разів нам доводилося чути історії про те, як вчасно не помічений, лопнув барабан став причиною серйозних аварій. На задні колеса «Жигулів » можна поставити дискові гальма. Існує кілька варіантів, як це зробити. Першопрохідцями були, звичайно, спортсмени. На гоночні «вісімки » ставляться дискові гальма від «Оки». Переробки також не дуже сильні. Але виникає ряд досить великих проблем, сумісних зі спортом, але дуже важко поєднуваних із звичайним міським авто.

Перше і найголовніше. Встановлені на ВАЗ задні дискові гальма, будучи більш ефективними, ніж барабанні, починають здійснювати свої функції занадто добре. Як це не дивно, це позначається негативно на керованості автомобіля. Машина починає « виляти задом » при гальмуванні. Це відбувається через те, що гальма автомобіля « Ока» не розраховані на роботу в якості задніх гальмівних механізмів. Для цього їх потрібно було б зробити приблизно на третину менш ефективними. Цей перекіс призводить до того, що майстрам доводиться штучно перекривати кисень, тобто гальмівну магістраль, що йде на задні колеса. Встановлюються особливі крани примусового регулювання гальмівних зусиль на передній і задній контури.

До речі про гальмівний контур. Це ще один елемент модернізації. На ВАЗах контур виконаний за діагональної схемою (тобто ліве переднє і праве заднє колеса - один контур, а другий - відповідно інші два колеса). При установці задніх дискових механізмів доводиться ділити контури за новою схемою, тобто перед окремо, зад окремо. І ще один нехороший момент.

Крім механізмів від «Оки», також нерідко можна зустріти переробки від самих ВАЗів. Тобто передні дискові гальма від якоїсь моделі передньопривідних «Жигулів» переносяться тому. При цьому спереду ставляться більш потужні механізми, з дисками більшого діаметру. Тут присутні ті ж проблеми, перераховані вище. Певним компромісом є спроби встановити задні іномарочні супорта. Наприклад, деколи можна зустріти механізми від автомобілів Volkswagen. Однак цей варіант куди як дорожче і переробок часто вимагає також чимало.

Самий правильний спосіб - поставити заводські диски. Так, дійсно офіційно задні дискові гальма на свої автомобілі завод не встановлює, але існував проект таких гальм на ВАЗ- 2112. Ці гальма пророблялися, але в силу ряду причин, як це часто у нас трапляється, в серію вони не пішли, навіть толком не випробовувалися. Проте зараз їх виробляють малими партіями, і за досить чималі гроші ( близько $ 350 ) їх можна придбати і поставити. Ціна, звичайно, завелика, але зате, крім установки, ніяких інших переробок не потрібно. І розводка гальмівних трубопроводів, і тросовий ручник, і все інше зроблено конкретно для ВАЗів і продовжує працювати як ні в чому не бувало. Фахівці з тюнінгу рекомендують використовувати саме цей варіант задніх дискових гальм на автомобілі ВАЗ.

Периферія - гальмівні шланги і вакумний підсилювач гальм

Одними дисками тюнінг гальмівної системи ВАЗ не обмежується. Власне, перше, що зазвичай і робиться, це заміна не самих гальм, а «водопроводу». Виявляється, що гумові гальмівні шланги мають дуже погану рису. Вони можуть розтягуватися, здуватися і т. п. Спостерігається ефект демпфірування, тобто при натисканні на педаль гальма тиск гальмівної рідини в системі збільшується. А оскільки шланги злегка «грають», дія гальм дещо знижується, доводиться тиснути на педаль сильніше. Щоб уникнути цього ефекту, « гуму » змінюють на фірмові армовані шланги. Технологія приблизно така ж, як і з усім відомими водопровідними підводками в металевій обмотці.

Динамічна їзда передбачає більш часте і інтенсивне гальмування, а, як відомо, ефективність гальмування з підвищенням температури падає. У даному випадку фахівці рекомендують поставитися надзвичайно відповідально до вибору гальмівних колодок. Для тих, хто не бачить у цьому сенсу, скажу наступне. Купивши дорогі « понтові » гальмівні диски з шліцами і перфорацією і заощадивши на колодках, можна за місяць або навіть пару тижнів « вбити » диски « в мотлох ». Вам вирішувати, що вигідніше. В принципі, фахівці рекомендують користуватися дисками і колодками однієї компанії, оскільки тільки в цьому випадку можна бути впевненим, що матеріал обох елементів має збалансовані властивості, а саме максимальний коефіцієнт тертя при мінімальному зносі. На ринку можна зустріти самі різні бренди. Ось лише частина з тих, що згадуються часто в Інтернеті: Ferodo, Rona, ATE, Bosch, АР Lockheed, Quinton Hazell ( QH ), Roulunds, Samko, Allied, Nippon Kroner, Lucas, Valeo, LPR і т. д. Продукцію вітчизняну і країн колишнього СРСР також не можна ігнорувати. Зустрічаються досить якісні вироби. Найчастіше миготять : ТИИР, ВАТИ, ЕЗАТІ, АТІ, Поліедр, STS та ін. Дуже сильні позиції українських виробників, у їх числі: Trans Master і DAfmi. Тут, як і з імпортом, важливо не нарватися на підробку і вибрати найбільш оптимальний варіант. На жаль, чітких рекомендацій не може дати ніхто. Хоча тести колодок періодично проводяться, на реальному автомобілі вони можуть повести себе зовсім по -іншому. Лише може точно вказати вірну комбінацію диск- колодка.

Заміна супортів - більш висока ступінь тюнінга. Передбачає встановлення спеціальних багатопоршневих і багатоколодочних ( більше двох ) гальмівних механізмів. Ці операції вимагають дуже серйозних переробок (принаймні, скоби вже точно потрібно міняти), але, як правило, проводиться повна заміна гальмівного механізму, тобто і диска, і скоби, і супорта і т. д. У такому випадку результат може бути дуже помітним. Не можна не згадати і про привід гальм. Підготувавши диски, колодки і супорта, потрібно ефективно все це змусити працювати. І тут важлива перша ланка в ланцюзі гальмування: елемент - водій - педаль гальма - головний гальмівний циліндр.

У тюнінгу при доведенні гальм, як правило, встановлюють вакумний підсилювач гальм з прогресивною характеристикою в парі з головним гальмівним циліндром збільшеного діаметру. Ці хитрощі дозволяють, фактично змінивши передавальне число гальмівного приводу, зменшити хід педалі і знизити необхідних зусиль, які потрібно до неї прикласти. Одночасно сила гальмування збільшується.

Підсумки

Шкода, якщо після прочитання цього матеріалу Ви залишилися недостатньо інформовані. Але в тисячу разів жальче, якщо порахували, що тюнінг гальм - проста справа. Самодіяльність в такому важливому питанні небезпечна. Тільки справжні професіонали можуть надійно і якісно встановити і точно налаштувати гальмівну систему Вашого автомобіля під конкретні умови їзди і можливості самого автомобіля. Але, навіть зробивши все, що Ви планували, потрібно пам'ятати одну просту істину: ніколи не можна занадто переоцінювати себе і свій автомобіль. Краще завчасно натиснути на педаль, ніж кожен раз випробовувати на міцність свої гальма, ризикуючи власним життям.

Також читайте: 

·        Модернізація гальмівної системи автомобіля

·        Переробка передніх і задніх гальм ВАЗ власними руками

 

·        Як краще гальмувати взимку


Категорія: Тюнінг гальмівної системи | Додав: Drager (20.01.2014)
Переглядів: 1021 | Рейтинг: 0.0/0

ТОП 10 популярних сьогодні 21.09.2024 статтей


1 місце:

Як обкатати шиповану резину?

[Поради водіям ВЗИМКУ]
2 місце:

Як самостійно зарядити акумулятор автомобіля?

[Корисні поради водіям]
3 місце:

Тюнінг трансмісії ВАЗ

[Тюнінг КПП і ходової]
4 місце:

Переробка передніх і задніх гальм ВАЗ власними руками

[Тюнінг гальмівної системи]
5 місце:

Як замінити хрестовину і підвісний підшипник карданного вала на автомобілях ВАЗ

[Ходова частина]
6 місце:

Полегшений маховик

[Тюнінг КПП і ходової]
7 місце:

Тюнінг коробки передач ВАЗ

[Тюнінг КПП і ходової]
8 місце:

Як вибрати автоантену?

[Поради щодо вибору аксесуарів для авто]
9 місце:

Аеродинамічний обвіс на автомобіль. Для чого потрібен?

[Зовнішній тюнінг автомобілів]
10 місце:

Заміна головного гальмівного циліндра ВАЗ

[Гальмівна система]
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]