Головна » Статті » Тюнінг автомобіля своїми руками » Авто Звук

Установка сабвуфера в автомобіль

Як правильно встановити сабвуфер в автомобіль?

Оригінальний чистий бас не має ні забарвлення, ні спрямованості. Тому важко визначити його джерело. Часто здається, що бас виходить з фронтальних гучномовців. Цю особливість можна успішно використовувати: бас буде чути спереду, хоча сам сабвуфер розташований в багажнику.

Однак нерідко бас не збігається по фазі з середніми частотами фронтальних гучномовців, погана конструкція корпусу сабвуфера веде до утворення піків або провалів, із-за недостатньо грамотного монтажу занадто сильно починають вібрувати навколишні предмети і спереду ми чуємо лише якусь-то частину баса. Крім того, якщо навіть сабвуфер буде встановлений ідеально, але мідвуфера (динамік середніх - низьких частот) - погано, то добитися звучання баса спереду буде досить важко. Розглянемо, як правильно встановити сабвуфер.

Вибір місця розташування сабвуфера

Спереду по центру ( 1 )

Хороша позиція. Гарний зв'язок з фронтальними гучномовцями, сприяє розширенню перехідної частоти. Хоча в автомобілях з обмеженим простором попереду така установка неможлива. Цей спосіб підходить для мікроавтобусів. Оскільки місця там не дуже багато, для сабвуфера доводиться використовувати маленький закритий корпус.

Багажний відсік, спрямованість вперед ( 2 )

Цей метод дуже популярний. Хоча якщо між сабвуфером і протилежною стінкою багажного відсіку місця виявиться недостатньо, яку випромінює сабвуфером звукова хвиля піддається тиску і постраждає якість баса. Що стосується автомобілів типу седан або купе, там погашена звукова хвиля фронтальних гучномовців, досягаючи багажника, змінює фазу на зворотну. І якщо відкрити багажник, звук стає несподівано гучним. Зазвичай причиною тому є внутрішнє планування.

Багажний відсік, спрямованість назад ( 3 )

Це непоганий спосіб. Однак в автомобілях типу седан або купе поведінка звукової хвилі буде такою же, як і в попередньому випадку. Для виправлення цього ефекту слід використовувати досить великий акустичний екран, прибрати перешкоди на шляху звукової хвилі або зменшити розмір корпусу. В автомобілях типу хетчбек або у фургоні таких проблем не виникає.

Врівень з підлогою ( 4 )

Метод « врівень з підлогою » застосуємо для багажника, де лежать шини. Дно багажника успішно виконує роль акустичного екрана, бас гарно  широко звучить. Цей метод можна використовувати в автомобілях різних типів - седан, купе, універсал, крім моделей, що не мають простору для запасних шин. Причому, установка сабвуфера великого діаметру може викликати проблеми, оскільки місця там не дуже багато.

Задня полиця ( 5 )

Для седана і купе це дуже хороша позиція. Однак, для розміщення там сабвуферадека повинна бути досить широкою, а також дуже міцною, щоб витримати тиск звукових хвиль і вагу самого сабвуфера.

Важливі моменти установки сабвуфера

Вага

Енергія баса викликає резонанс навколишніх об'єктів. Кожен з них починає видавати звучання на власних частотах, що веде до деградації музичного баса. Для відтворення максимально чистого, незабрудненого баса корпус сабвуфера повинен бути як можна більш важким, щоб не резонувати самому і не поширювати резонанс. Якщо автомобіль не надмірно важкий, то чим більша вага корпусу сабвуфера, тим краще бас. Однак якщо ви виберете для корпусу який - небудь резонуючий матеріал, начебто металу, то незважаючи на всю його тяжкість, результат виявиться незадовільним. Хороший ефект погашення вібрації дає використання всередині корпусу ізолюючого матеріалу, який застосовується в домашніх акустичних системах.

Вибір матеріалу для сабвуфера

Для корпусу гучномовців слід вибирати матеріал, що має найменший резонанс і не заглушає звучання. Найбільш підходящим для автомобільної акустики є дерево. ДВП (деревно-волокниста плита) - дуже хороший матеріал: дешевий, важкий, що важко піддається резонансу і легкий для обробки. Береза ​​і дуб теж гарні: важкі і важко піддаються резонансу, хоча дорогі і складні для обробки. Краще всього використовувати плити завтовшки більше 18 см. Чорне дерево і палісандр, застосовувані в музичних інструментах, не підходять для корпусу, так як вони легкі і добре резонують.

 Звукопоглинальний матеріал необхідний, але не дуже у великих кількостях.

Звукопоглинальний матеріал потрібен для зниження ефекту стоячих хвиль усередині корпусу. Але якщо використовувати занадто багато цього матеріалу, звучання стає затиснутим і знижується віддача гучномовця. Приклейте звуковбирний матеріал, як мінімум, до задньої стінки всередині корпусу, або, як максимум, до задньої, верхньої та нижньої стінок всередині корпусу. Краще використовувати губчастий матеріал, ніж, наприклад, скловату, так як перший володіє кращими звукопоглинальними властивостями.

Відмінності у звучанні в залежності від форми сабвуфера

Прямокутний. Такий корпус простий у виготовленні, але схильний до утворення піків над F3 і провалів після F3. Вирівнювання характеристики досягається такими методами, як установка всередину відбивної плити, зниження паралельної фази, використання звуковбирного матеріалу.

Трапецієвидний 1. Хоча горб на кривій енергетичної характеристики трохи згладжується, але провал після піку все ж залишається. Бажано помірне використання звуковбирного матеріалу.

Трапецієвидний 2. Характеристика рівніше, ніж у двох попередніх випадках. Якщо кути корпусу закруглити, характеристика стане ще рівніше.

Трапецієвидний 3. На передню частину трапецієподібного корпусу 2 накладена ще одна трапецієвидна форма. Крива приймає плавну, похилу форму і звук стає енергійніше.

Прихований монтаж. Установка сабвуфера в відсік, де зберігаються запасні шини в автомобілях типу седан або універсал називається прихованим монтажем. Дно багажного відсіку утворює акустичний екран, зручний для поширення низьких частот. І якщо ми можемо знизити перехідну частоту на стику з фронтальними гучномовцями, то це буде найкращим місцем для установки сабвуфера.

Зменшення обсягу корпусу сабвуфера

Якщо ви не хочете забирати багато місця в багажному відсіку або якщо сам відсік невеликий, використовувати великий корпус буде неможливо. В даний час продається багато сабвуферів, призначених для установки в невеликі корпуси. І такі корпуси, незважаючи на малий обсяг, дають хороший ефект. Проблеми починаються тоді, коли корпус повинен мати ще й малу глибину. У цьому випадку скорочується відстань від задньої частини динаміка до задньої стінки корпусу і відбита від стінки хвиля створює резонанс для діафрагми, внаслідок чого бас стає глухим.

 

Якщо всередині зробити перегородку, яка буде розсіювати відображення, це допоможе повернути басу чистоту. Перегородка не повинна забирати багато простору всередині корпусу і не повинна розділяти його зверху до низу. Крім того, виступ конічної форми позаду динаміка з латуні, свинцю дасть той же ефект, що і перегородка.


Категорія: Авто Звук | Додав: Drager (19.02.2014)
Переглядів: 748 | Рейтинг: 2.0/1

ТОП 10 популярних сьогодні 21.09.2024 статтей


1 місце:

Три смертельні помилки зимового водіння

[Поради водіям ВЗИМКУ]
2 місце:

Як встановити автозвук своїми руками?

[Авто Звук]
3 місце:

Як промити радіатор пічки?

[Різне]
4 місце:

Безконтактне електронне запалювання на ВАЗ

[Електрообладнання]
5 місце:

Прокачка гідропідсилювача керма

[Ходова частина]
6 місце:

Заміна нижнього важеля передньої підвіски на автомобілях ВАЗ

[Ходова частина]
7 місце:

Переробка передніх і задніх гальм ВАЗ власними руками

[Тюнінг гальмівної системи]
8 місце:

Як потрібно перевіряти котушку запалювання

[Ремонт двигуна]
9 місце:

Як перевірити датчик колінвалу

[Ремонт двигуна]
10 місце:

Як підключити протитуманні фари?

[Електрообладнання]
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]