Каталізатор. Як замінити каталізатор?
Каталізатор (іншими словами, каталітичний нейтралізатор) є деталлю вихлопної системи, понижувальної вміст у вихлопних газах шкідливих речовин. Серед числа таких - CО (тобто, окис вуглецю), а також CH (вуглеводні) і оксиди азоту - NO і NO2 (оксиди азоту).
Всі перераховані вище речовини є отруйними і являють собою один з компонентів смогу. Каталізатором називають елемент, які укладає в своєму складі благородні метали, ті, вступаючи з шкідливими речовинами в реакцію, «допалюють» їх до чистих в екологічному плані норм. Ознайомившись з даним матеріалом, Ви зможете повністю виключити ті випадки, в яких не є необхідною заміна каталізатора на полум'ягасник.
Безпосередньо всередині корпусу каталізатора знаходиться керамічна або стільникова металева конструкція. На неї нанесений тонкий невеликий шар платіноірідіевого сплаву. Використання такої стільникового конструкції в каталізаторі є вкрай необхідним для того, щоб підвищити загальну площу контакту вихлопних газів з тією поверхнею, на яку був попередньо нанесений каталітичний шар. У підсумку має місце хімічна реакція окислення CH і CO. У такому випадку на виході ми отримуємо абсолютно нешкідливі N2 і CO2.
У чому зосереджена причина виходу з ладу каталізатора?
У звичайних умовах каталізатор, як правило, виходить з ладу відразу ж після того, як згорає каталітичний шар. Більше того, твердження про те, що каталізатор «вийшов з ладу» не є зовсім правильно. Більш правильно сказати, що каталізатор в результаті зменшення загальної площі каталітичного шару, не може допалювати вихлопні гази і внаслідок цього потроху показники наявності шкідливих газів на виході починають підніматися. У ситуації, коли значення переступить порогове значення, закладене в блоці керування транспортним засобом, на панелі приладів з'явиться помилка "CHECK", а при розшифровці механізм видасть помилку під назвою «Неефективна робота каталізатора». Як правило, ресурс каталізатора є розрахованим на 100 тис. км. Після каталізатора поточну інформацію про стан вихлопної суміші видає датчик лямбда-зонд. Він знаходиться за каталізатором.
Крім того каталізатор здатний вийти з ладу набагато раніше при несправності системи формування суміші або системи запалювання. У такому випадку соти просто забиваються, тим самим каталізатору не дозволяючи окисляти суміш. Крім того ситуація передчасного виходу каталізатора з ладу здатна статися в результаті низької якості бензину через присутність тетраетилсвинцю (він використовується для штучного збільшення октанового числа).
Як замінити каталізатор - відео:
|