Як правильно виставити запалювання? Часом
виникають ситуації, коли власнику автомобіля необхідно для проведення
профілактичних робіт на деякий час зняти розподільник запалювання, він же
трамблер. Ця процедура здається настільки простою, що руки діють автоматично,
автолюбитель практично не дивиться, що саме він робить і не замислюється над
своїми діями, а після проштовхування деталі на місце виявляє, що машина перестала
заводитися. Щоб уникнути подібної ситуації, при знятті і подальшій установці
трамблера слід дотримуватися ряду нехитрих правил, приділяючи увагу деяким
деталям. Починати
цю роботу потрібно з виставлення міток. На шківі колінвалу є мітки. Мітки є
також на штирі, яким оснащений блок циліндрів мотора. Необхідно домогтися суміщення
тих і інших міток, прокручуючи двигун до відповідного положення. Найпростіше це
робити за допомогою пускової рукоятки. Але вона не завжди є в наявності, в
такому випадку завдання дещо ускладнюється, доведеться штовхати вперед
автомобіль з включеною підвищеною передачею, поки двигун не провернеться до
шуканого положення. Коли мітки збіглися, можна знімати кришку розподільника.
Тепер потрібно визначити і запам'ятати, в бік якого з циліндрів спрямована
розносна пластина бігунка. Тільки після цього трамблер можна знімати. І ось
після цього, щоб не пішла нанівець вся попередня робота, вкрай небажано
прокручувати колінвал, а то мітки зіб'ються. Перераховані
вище правила універсальні для всіх автомобілів і стосуються першого етапу
роботи - зняття розподільника. Але ж його потрібно ще й встановити на місце. І
ось тут для правильного виставлення бігунка доведеться враховувати модель авто.
Якщо ви маєте справу з «Жигулями», орієнтуйте бігунок на перший циліндр. У
іномарках бігунок направляється по полосці, нанесеній на корпус розподільника.
В автомобілях «ЗАЗ», «Волгах», «Москвичах» орієнтир інший. У блоці двигуна
подібних автомобілів знаходиться привід розподільника запалювання, один із
секторів якого позначений значком у вигляді двох півмісяців різної довжини.
Сектор з аналогічним значком є і на кінці хвостовика самого розподільника. Їх
потрібно поєднати, орієнтуючись на напрям меншого півмісяця. Отже,
розподільник встановлений на місце. Чи правильно? Перевірити це можна, зробивши
два обороти двигуна і проконтролювати розташування тегів. Вони повинні
співпасти, тільки в цьому випадку можна продовжувати збір системи, затягування
вузлів. Ще один момент: від розподільника до свічок запалювання йдуть
високовольтні дроти. Їх обов'язково потрібно розмістити в правильному порядку,
відповідно з нумерацією на кришці трамблера, що відбиває послідовність роботи
циліндрів. У більшості моторів вона стандартна: перший-третій-четвертий-другий
циліндри, рахуючи від радіатора. Центральний
провід приєднується до котушки запалювання. Ось тепер можна спробувати завести
двигун. Якщо всі операції виконувалися уважно і акуратно, проблем виникнути не
повинно. Відео - як правильно виставити запалювання:
|