Головна » Статті » Тюнінг автомобіля своїми руками » Тюнінг КПП і ходової

Тюнінг трансмісії ВАЗ

Тюнінг трансмісії ВАЗ. Як підібрати передавальні числа для КПП?

Більшість технологій, застосовуваних у тюнінгу трансмісії, перевірені в автоспорті. Трансмісія будь-якого, особливо спортивного автомобіля - найважливіший механізм реалізації динамічних характеристик двигуна. Навіть з відносно слабким мотором машина може бути швидкою через правильно підібрані передавальні чисела.

У автоспорті застосовуються синхронізовані (як на "дорожніх" автомобілях) і несинхронізовані ( кулачкові ) коробки передач. За принципом перемикання вони діляться на звичайні (Н-схема) і секвентальні (з послідовним вибором передач, як на мотоциклах).

В автомобілях досить серйозного рівня підготовки застосовуються кулачковакоробка передач. Вона має ряд переваг - витримує більш високі навантаження (за рахунок форми зуба і зачеплення шестерня - кулачкова муфта); дозволяє досвідченим пілотам витрачати менше часу на перемикання передач за рахунок неповного вижиму зчеплення або взагалі без вижиму зчеплення; в них не руйнуються синхронізатори (яких попросту немає).

Для звичайного дорожнього руху кулачковакоробка передач практично непридатна, тому що є досить галасливою (за рахунок роботи прямозубих зубчастих пар), " жорсткі " при включенні передачі, мають відносно невеликий ресурс. Крім того, вони незрівнянно дорожче, ніж синхронізовані, і вимагають регулярного кваліфікованого обслуговування.

Синхронізованакоробка передач відрізняєтьсяя від стандартної лише передавальними числами. В окремих випадках (ВАЗ- 2108 і -2110) можливе додавання 6 передачі. Правильний підбір передавальних чисел головної пари редуктора, первинного валу і ведених шестерень вторинного валу - запорука злагодженої роботи трансмісії. Передавальні числа підбираються залежно від потужних і моментних характеристик двигуна, розміру коліс і найголовніше - від побажань власника автомобіля.

Передавальне число коробки передач - це відношення числа зубів веденої шестерні до числа зубців ведучої шестерні. Чим воно вище, тим передача " коротше " і " потужніша", тобто мотор дуже швидко викручує належну кількість оборотів, набір швидкості відбувається так само стрімко, але виникає необхідність у частому перемиканні передач. Як наслідок - деяке зниження максимальної швидкості на даній передачі.

Перший засіб підвищення розгінної динаміки автомобіля - зміна передавального числа головної пари редуктора. При виробництві передньопривідних моделей і машин " десятого " ​​сімейства на АвтоВАЗі, як правило, встановлюють пари з передавальним числом 3,7-3,9. Важко повірити, поки не переконаєшся сам, що установка головної пари 4,1 або 4,3 перетворює стандартну "вісімку" в автомобіль з гарматною динамікою. Наприклад при їзді на автомобілі ВАЗ- 2108 з двигуном все 1,3 л і головною парою 4,5". Відчуття таке, ніби під капотом живе щось могутнє і дике, явно не ВАЗівського походження. Пілотові помітно частіше доводилося перебирати важелем перемикання передач, зате на світлофорі і при будь-якому маневрі автомобіль - перший. До слова, на спортивній техніці використовуються шестерінки ще "екстремальніші" - 4,7 ; а у кросовиків - і зовсім 5,1.

У продовження розмови про "перебирання важелем" згадаємо про спеціальні тюнінгові ряди (в професійному середовищі їх іменують комерційними рядами ) передач. Господарі " вісімок " напевно знають, що, навіть якщо сильно викрутити двигун на першій передачі, при перемиканні на другу обороти різко падають, знижується і динаміка. Виною тому - занадто великий розрив між передавальними числами 1-їі 2-ї передач.

Тюнінгові ряди розраховані так, щоб забезпечувати впевнений рівномірний розгін автомобіля всіх передачах. Перша передача, порівняно зі "стандартом", злегка " знижена ". У цьому варіанті динаміка погіршується, зате передача стає більш "довгою", а в поєднанні з головною парою 4,3 - межа мріянь. Друга наближена до перших, що позбавляє від відчутного "​​провалу", добре знайомого власникам передньопривідних ВАЗів. Третя і п'ята - такі ж, як на " стандарті ". Четверта наближена до третьої, шоста - до п'ятої.

Повернемося до автоспорту і відзначимо ще кілька моментів. У гонці необхідно максимально швидке і чітке включення обраної передачі. Домогтися цього можна різними способами. Наприклад, в системах з тяговим включенням передач (передньопривідні ВАЗи, ряд моделей Volkswagen) стандартні механізми не забезпечують чіткого "​​попадання в передачу", і їх конструкція істотно модернізується шляхом застосування більш жорстких пластиків і заміни з'єднань шпилька - шплінт на ШС.

Для спортивних автомобілів сімейства ВАЗ-2108 давно стала нормою установка жорсткої страхувальної тяги, що з'єднує корпус КП з точкою кріплення важеля перемикання. "Страховка" забезпечує їх взаємну нерухомість і запобігає мимовільне "вибивання" передачі при різкій зміні тяги двигуна, а також при ударних і стрибкових навантаженнях на підвіску і кузов.

Операція проходить наступним чином. У стандартному виконанні корпус кульової опори важеля перемикання передач на передньопривідних ВАЗах жорстко прикріплений до кузова автомобіля, тому в кузові висвердлюється отвір, в нього поміщається корпус кульової опори і з'єднується з кузовом через гумові подушки. Знизу корпусу кульової опори встановлюється тяга, другий кінець якої з'єднується з корпусом коробки передач. Чітке включення передач може знадобитися не тільки в умовах змагань, але і в повсякденному русі по місту (особливо водіям, які віддають перевагу жорсткому, активному стилю їзди).


Категорія: Тюнінг КПП і ходової | Додав: Drager (12.02.2014)
Переглядів: 726 | Рейтинг: 0.0/0

ТОП 10 популярних сьогодні 14.08.2025 статтей


1 місце:

Заміна коліс (шиномонтаж) своїми руками

[Ходова частина]
2 місце:

Як правильно підключити автомагнітолу?

[Корисні поради водіям]
3 місце:

Як усунути витік радіатора?

[Різне]
4 місце:

Як перевірити зчеплення автомобіля

[Трансмісія]
5 місце:

Заміна переднього гальмівного шланга на автомобілях ВАЗ

[Гальмівна система]
6 місце:

Переробка передніх і задніх гальм ВАЗ власними руками

[Тюнінг гальмівної системи]
7 місце:

Заміна рульової трапеції на автомобілях ВАЗ

[Ходова частина]
8 місце:

Як зняти рульову рейку ВАЗ?

[Ходова частина]
9 місце:

Як вибрати полірувальну пасту для автомобіля

[Кузовні роботи]
10 місце:

Проїзд лежачих поліцейських

[Новини]
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]